De Booischotse drukkerij Michiels verzekert de toekomst. Het familiebedrijf maakt voortaan deel uit van het Mechelse mediabedrijf en drukkerij Buroform. Zo groeit Buroform in sneltempo uit tot de grootste speler in de ruime regio. Drukkerij Michiels springt mee op de kar en vormt een van de vijf onderdelen van de uitgebreide samenwerking.

Meer mogelijkheden dankzij schaalvergroting. Het is de succesvolle strategie van Buroform. "Door drukkerijen te bundelen, elk met een eigen specialisatie, versterken we onze slagkracht en marktpositie. De knowhow die in elke drukkerij door de jaren heen opgebouwd werd, wordt doorgegeven aan de andere leden van de groep. Op die manier kunnen we onze klanten nog beter bedienen met specialistenwerk voor alle soorten marketingmateriaal en voor elk mogelijk drukwerk", vertelt Karel Marynen.

MICHIELS BLIJFT MICHIELS
De doorgedreven samenwerking tussen Buroform en drukkerij Michiels – overigens twee familiebedrijven – heeft geen invloed op de werking van drukkerij Michiels. Integendeel, die wordt net versterkt. Michiels behoudt zijn naam en identiteit. Ook het kantoor en de klanten in Booischot blijven behouden.

Zaakvoerders Els en Ann Michiels blijven aan het roer. De grafische en commerciële afdelingen vloeien in een latere fase samen in de gloednieuwe kantoren en productieruimte van Buroform in Mechelen.

Door onze drukkerijen te bundelen, elk met een eigen specialisatie, versterken we samen onze slagkracht en marktpositie." - Karel Marynen, Buroform

REVIVAL VAN VINTAGE LETTERPRESS
Buroform zorgt voor een frisse en nieuwe wind in de drukwereld. Met de uitbreiding gaat de firma resoluut voor een 360°-aanpak waarbij alle diensten in eigen huis geleverd worden. Van ontwerp tot drukwerk en afwerking. Bovendien blijft het zich specialiseren.

Drukkerij Michiels staat nationaal bekend voor luxueus letterpress: vintage drukwerk met reliëf. Een specifieke techniek die pure klasse uitstraalt en volop aan populariteit wint. "Naast onze bestaande specialisaties is het een extra troef in het aanbod van drukwerk en marketingmateriaal. Door de krachten te bundelen beschikken we over de modernste typo-drukkerij in België", aldus de bestuurder.

KANT-EN-KLARE MARKETING
De investeringen van Buroform in de toekomst zijn niet nieuw. Eerder lanceerden ze met succes een innoverend online platform waar nationale en internationale bedrijven snel en eenvoudig het nodige interne drukwerk en commercieel promotiemateriaal reserveren. Het kant-en-klare drukwerk is op elk moment fysiek of digitaal in voorraad. Zo hebben filiaalhouders altijd het nodige promotiemateriaal ter beschikking.

Print en online media is geen of-verhaal, maar een en-verhaal waarbij de twee
elkaar versterken." - Jesse Marynen, Buroform

INVESTEREN IN DE TOEKOMST VAN PRINT
Buroform bestaat vandaag uit een eigen communicatiebureau Crozz Communication, Max Printing en Bo-Magazine. "Drukkerijen herleven. Print blijft voor een onwaarschijnlijke toegevoegde waarde zorgen.

Maar in plaats van de strijd aan te gaan met online media combineren we het beste van twee werelden: print en online marketing. Het is geen of-verhaal, maar een en-verhaal waarbij de twee elkaar versterken. In het belang van onze klanten."